25 april

Jag har valt att vara ensam.
Men det säger inte att jag vill vara ensam.



Utan mobiltäckning och med djupt rotad ensamångest finns det inte mycket att göra i Nykvarn på en söndag.
Alltså läser jag.
Alltså tänker jag, på tok för mycket.
Alltså växer behovet av sällskap till näst intill ofantlig storlek.

Rädda mig?


15.41
Jag tycker illa om 3. Jag hatar dem inte, för de ger mig faktiskt 3000 gratis sms per månad och det är mer än tillräckligt. Men har jag ingen täckning för att vare sig ta emot eller skicka dem så förstår väl vilken kotte som helst att man blir frustrerad och en smula arg.

Så jag dränker mig i Beirut och kämpar mot gråten när Postcards from Italy spelas.


16.09
Kanske är jag kär i dig.


17.47
Måste sluta hetsäta. Speciellt sådant som innehåller mjölk.

17.50
Måste nog lämna det här rummet. Har haft dörren stängd i flera timmar. Tror syret tagit slut. Men jag vill inte, tänk om någon skriver till mig och jag missar dagens enda chans till sällskap.


23.30
Lämnade rummet. Åt mat och efterätt. Gott. Tittade på film med moster. Lyckades fly från verkligheten en stund. Blev varse om verkligheten och skrev sanningen i ett mail som jag skickade till den enda jag vågar prata med den om. Ska sova nu. Det här var nog bara en dålig dag. Godnatt.

(Jag skrev en klantig kommentar i FVs blogg igår. Ångrar mig brutalt. Men vad spelar det för roll egentligen. Egentligen. )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0